День 1
18:00-18:10
18:10-19:00
Анжела Заєць, клінічний психолог, гештальт терапевт і супервізор, DIR-експерт, керівник Флортайм центру (Київ), президент УАФС ДІРФЛОРТАЙМ УКРАЇНА
Особливості поширення підходу DIRFloortime в Україні.
Важливість розвитку професійної української Флортайм-спільноти.
Вражаючі досягнення українських Флортаймерів. Складність вимірювання результату.
Що саме розвиває DIRFloortime – в дитині, в батьках, у родині?
19:00-20:00
Ярослава Худенко, магістр психології, DIR-експерт, член УАФС ДІРФЛОРТАЙМ УКРАЇНА
Як батькам свідомо зробити свій вибір щодо підходу, який допомагатиме їхній дитині розвиватися? Що повинні знати лікарі, які діагностують дитину й дають рекомендації стосовно втручань? Розглядаємо критерії міцності науково-доказової бази DIRFloortime.
Слухачі дізнаються про критерії ефективності підходу DIRFloortime. Буде корисно батькам дітей з РАС та іншими відмінностями розвитку; лікарям, які працюють з дітьми з РАС; самоадвокатам.
20:00-21:30
Джеффрі Ґанзел, доктор педагогічних наук, DIR-експерт, керівник ICDL
У цій презентації буде розказано про те, як DIRFloortime® застосовують більше ніж коли-небудь по всьому світу. ICDL, як домівка DIRFloortime, завжди змінював погляди людей на розвиток дітей і відмінності у розвитку, такі як аутизм. Багато хто просто зосереджується на помітних поведінкових відмінностях, але ICDL і DIRFloortime допомагають усім нам зрозуміти ядро процесів розвитку та як сприяти розвитку всіх дітей. Кожна дитина заслуговує на можливість розкрити свій повний потенціал, і DIRFloortime забезпечує нас умовами для того, аби впевнитися, що це станеться.
Учасники дізнаються про фундамент DIRFloortime і про його міжнародний вплив. Люди з якнайменш 150 країн навчаються DIRFloortime. Це має великий вплив на те, як люди підтримують аутичних дітей і дітей з іншими відмінностями у розвитку.
День 2
17:00-18:30
Колетт Раян, DIR-експерт, доктор філософії у сфері розвитку немовлят і маленьких дітей
Гра та виконавчі функціональні навички
Як підтримувати гру в манері, яка розвиває, і чому гра підтримує навчання
18:40-19:40
Наталія Яшуніна, психолог, DIR-експерт
Слухачі дізнаються про функціональні емоційні здібності розвитку (ФЕЗР), отримають розуміння того, як кожна зі здібностей створює фундамент і як впливає на вміння навчатися, спілкуватися і бути соціально активним і успішним в житті. Доповідь розрахована для батьків, а також спеціалістів, які працюють у сфері підтримки психічного здоров'я дітей.
19:40-20:40
Ірина Філоненко, лікар, психотерапевт, DIR-експерт
Дуже часто спеціалісти скаржаться, що батьки не цікавляться розвитком дитини, не хочуть бути присутніми на заняттях, не беруть відповідальність за розвиток дитини, а перекладають всю відповідальність на спеціалістів. Пропоную подивитися на ці взаємовідносини між спеціалістами і батьками з обох сторін, щоб побудувати довірливі стосунки, які будуть основою для взаємодії між спеціалістами і батьками.
Слухачі зрозуміють погляди обох сторін – і спеціалістів, і батьків на ситуацію з дитиною. Дізнаються, які труднощі можуть перешкоджати сумісній ефективній роботі, направленій на розвиток дитини. Розберемо прості, дієві та абсолютно доступні стратегії для побудови довіри між двома сторонами, як можна екологічно залучати батьків і підтримувати їх. Корисно для спеціалістів.
День 3
18:00-19:00
Галина Іцкович, MSW, LCSW-R, DIR-експерт
Доповідь про роботу з батьками є можливістю підсумувати досвід останніх двох років по роботі з сім'ями. Метою експериментальної мультимодальної групи є підтримка сімей, де є діти з аутизмом, в умовах війни і тимчасового переміщення. Регулюючи та підтримуючи психічне здоров'я батьків таким чином, щоб батьки, у свою чергу, могли підтримати своїх дітей, переживати травму та втрату, а також вирішувати екзистенційні дилеми втечі від війни чи виживання в нових обставинах, і, врешті-решт, відновлення стійкості та будування нових навичок.
Слухачі можуть дізнатися, як стратегії DIRFloortime можуть бути адаптовані і використані у різноманітних обставинах.
19:00-20:00
Ірина Філоненко, лікар, психотерапевт, DIR-експерт
Відмінності між фрустрацією і маніпуляцією, спираючись на ФЕЗР. Що призводить до виникнення цих станів. Екологічне проживання фрустрації і маніпуляції разом з дитиною. Розвиток дитини і ресурс для батьків.
Доповідь буде корисною як для батьків, які мають нейрорізноманітних дітей, так і для спеціалістів, які працюють з цими дітьми. Слухачі дізнаються про відмінності цих станів, про те, що робити і що не робити, щоб підтримати дитину і себе, і щоб це сприяло розвитку дитини, збереженню ресурсів у батьків і покращенню стосунків між батьками і дітьми.
20:00–21:00
Олександра Генделєва, медичний психолог, спеціаліст DIRFloortime 202 рівня, член УАФС ДІРФЛОРТАЙМ УКРАЇНА
Що таке спецінтереси. Чому вони важливі.
Що можна розвинути та який ефект дає приєднання до улюбленої діяльності дитини.
Як слідувати за дитиною в її інтересі й водночас розвивати її здібності?
Випадки з практики та стратегії розвитку.
Дана доповідь буде цікава як батькам, так і спеціалістам. Під час доповіді слухачі зможуть дізнатись, яку роль в житті нейровідмінної дитини можуть відігравати її спецінтереси, як спеціалісти Флортайм підходу розвивають комунікацію та когнітивні навички, використовуючи ці інтереси.
День 4
10:00-11:30
Д'юі Утама, педіатр, сенсорний терапевт, DIR-експерт
Піші прогулянки можуть підтримувати багато аспектів розвитку дитини
Слухачі дізнаються більше про програму та, можливо, зможуть інтегрувати це у власну роботу та доповісти про результат
11:30-12:30
Світлана Каган, психолог, спеціаліст DIRFloortime 203 рівня, травматерапевт, ведуча батьківських груп за системою Адлера
З початком війни багато сімей із нейрорізноманітними дітьми виїхали за кордон. Біженство – саме по собі стрес для будь-якої людини, а для сімей із нейрорізноманітними дітьми – подвійний. У доповіді розкриваються проблеми, з якими стикаються сім'ї біженців з України за кордоном. В основі доповіді – особистий досвід автора у наданні допомоги сім'ям та дітям, які постраждали від війни в Україні.
Слухачі дізнаються про динаміку адаптації родини до закордону, типові адаптаційні кризи у дорослих та дітей, особливості перебігу адаптаційної кризи у родин, які виховують дітей з відмінностями у розвитку, способи дистанційної допомоги фахівця таким сім'ям.
12:30-13:30
Анна Породко, спеціаліст DIRFloortime базового рівня, мама аутичного хлопчика, член УАФС ДІРФЛОРТАЙМ УКРАЇНА
Розповідь про власний досвід прийняття нейровідмінності Дитини та опис періоду мого ознайомлення з різними підходами і методиками.
Пошук відповідей у біографіях аутичних людей, яким вдалося добре соціалізуватися та адаптуватися, дослідження досвіду попередніх поколінь.
Вплив фундаменту з попередньо набутих знань та наявного світогляду, які є в Мами аутичної Дитини, на вибір нею підходу для терапії.
Використання семіотичних теорій лінгвіста Фердинанда де Соссюра та концепцій формування символу Чарльза Пірса для розвитку мовлення у дітей.
Роль емоцій у процесі пізнання й навчання – запозичення досліджень про безсвідоме та ірраціональне зі сфери маркетингу.
Формування ідентичності як соціокультурне явище та важливість розуміння даних процесів під час проведення терапії.
Переосмислення взаємовідносин з Дитиною та перегляд педагогічних методів з погляду Постколоніалізму.
Висновки.
Прослухавши мою доповідь, слухачі дізнаються, що впливає на вибір мам, коли вони обирають підхід для терапії своєї Дитини. Батькам дана доповідь буде корисна інформацією, яка допоможе побачити роль проживання досвіду, емоцій, взаємодії та побудови стосунків, які враховуються саме в терапії DIRFloortime. А спеціалістам, сподіваюся, буде цікаво ознайомитися з досвідом входження в терапію з боку мами, побачити нестандартний погляд на ті техніки, які використовуються на заняттях, та побачити зв'язок даної методики з іншими гуманітарними науками.
День 5
18:00-19:00
Лілія Гузюк, клінічний психолог, спеціаліст DIRFloortime базового рівня, член УАФС ДІРФЛОРТАЙМ УКРАЇНА
Невербальні засоби спілкування та форми їхнього прояву.
Роль невербальних засобів у різних фазах комунікативного циклу (у фазі відкриття, підтримання (мається на увазі ініціатива та подача комунікативних сигналів у невербальному прояві), закриття).
Зв'язок невербальних засобів зі співналаштуванням та саморегуляцією.
Розгляд кейсу та демонстрація теоретичної частини на основі практики.
Слухачі дізнаються про важливу роль власне невербальних сигналів та їхню цінність у налагодженні комунікації, побачать як це працює на прикладі.
19:00–20:30
Розмарі Вайт, ерготерапевт, DIR-експерт, senior faculty у Profectum
Фокус на індивідуальному профілі для підтримки спів-регуляції, залученості, двостороннього потоку комунікації в широкому діапазоні сеттінгів.
Чому індивідуальні відмінності (сенсорна регуляція, обробка аудіальної інформації, вербальна експресія, обробка візуально-просторової інформації та праксис) дитини та її опікуна важливі для підтримки стосунків
Як “підлаштовувати” свої дії в інтеракціях до дитини та батьків, аби підтримувати стосунки
Розуміти важливість афекту в інтеракції, спираючись на знання про подвійне кодування відчуттів та емоцій
Усвідомити, що DIR це більше, ніж просто робота в клініці, DIR може бути інтегрований у повсякденне життя сім’ї, будь-де, будь-коли
Ця презентація буде інформативною для батьків і спеціалістів, як для тих, хто вже знайомий із DIR, так і для тих, хто тільки знайомиться з моделлю.
День 6
18:00-19:00
Раїса Капаруліна, логопед-дефектолог, корекційний педагог, спеціаліст DIRFloortime 202 рівня, член УАФС ДІРФЛОРТАЙМ УКРАЇНА
Два основні аспекти засвоєння мови: рецептивний і експресивний.
Аналітичний шлях розвитку мови – класично нейротиповий. Стиль розвитку мови за формою. Порівняння за таблицею. "Гештальт" – відтермінована ехолалія. Хто такі гештальтпроцесори (GLP-Gestalt Language Processing).
Німецька концепція «GESPENST» (ПРИВИД), базується на натуралістичному засвоєнні мовлення. Шість рівнів засвоєння мови гештальтпроцесорами.
Слухачі познайомляться з етапами розвитку мовлення, особливостями втручання на кожному з етапів, отримають деякий практичний досвід в роботі з формою.
19:00-20:00
Ірина Осетрова, дитячий невролог, медична мережа "Добробут"
Очікування батьків; межі компетенції дитячого невролога; можливі медичні обстеження дитини за відмінностей психологічного та мовленнєвого розвитку та їхня користь для практичної допомоги дитині.
Коли саме та до яких лікарів звертатися за підозри на затримку розвитку в дитини; на яку допомогу можна розраховувати; результати яких обстежень та як саме можуть допомогти дитині.
20:00-21:30
Джошуа Федер, дитячий і сімейний психіатр, senior faculty в ICDL і Profectum
Сформуйте хороший план. Ліки не зможуть виправити поганий план.
Існує багато підходів без ліків, які допомагають аутичним дітям, які мають порушення емоційної регуляції, роздратованість.
Якщо ліки все ж таки будуть використовуватися, то існують безпечніші, м’якші ліки, які можна спробувати перед більш сильними ліками.
Ця доповідь буде корисною як для спеціалістів, так і для сімей аутичних людей. Слухачі дізнаються, які види підходів вони можуть розглянути перед тим, як почати використовувати лікарські засоби для зменшення роздратованості, тривожності, агресії, депресії, РДУГ і для покращення сну за аутизму. Слухачі дізнаються про побічні ефекти антипсихотичних препаратів і як їх уникати. Ця інформація допоможе слухачеві ефективно допомогти аутичним людям більш безпечно.
День 7
18:00-19:00
Валерія Костецька, психолог, спеціаліст DIRFloortime 203 рівня, член УАФС ДІРФЛОРТАЙМ УКРАЇНА
Специфіка роботи та особливості спілкування з підлітками в рамках підходу DIRFloortime
Важливість індивідуальних відмінностей та їх розуміння дітьми
Зустрічі з батьками
Слухачі дізнаються про особливості підтримки підлітків та специфіку роботи в онлайн форматі
19:00-20:00
Валерія Шаповалова, доросла аутистка з РДУГ, досвід роботи з аутичними дітьми – 3 роки
Як зрозуміти, що таке аутична комунікація і чи є вона там, де здається, що її нема, бо вона може мати інші форми
Як виглядає аутична комунікація і чим відрізняється від нейротипової комунікації
20:00-21:00
Лілія Гузюк, клінічний психолог, спеціаліст DIRFloortime базового рівня, член УАФС ДІРФЛОРТАЙМ УКРАЇНА
Саморегуляція у дитини та який вплив на її розвиток має дорослий.
Спів-регуляція дорослого та дитини.
Як знання про власні процеси обробки сенсорної інформації та про сенсорні потреби дитини впливають на спів-регуляцію.
Фізичний стан дитини та ресурс дорослого.
Слухачі дізнаються, що таке саморегуляція у дитини та який вплив має спів-регуляція дорослого з дитиною на її розвиток. Як знання про себе (сенсорну обробку інформації, емоції, фізичний стан) можуть допомогти дорослому у розвитку саморегуляції дитини. Побачать практичну складову.
День 8
18:00-19:00
Інна Сергієнко, консул "Аутизм-Європа", засновниця "Дитина з майбутнім"
Залучення сім'ї є вирішальним компонентом успіху підходу DIRFloortime, оскільки воно сприяє розвитку емоційних стосунків і забезпечує сприятливе середовище для розвитку дитини. Батьки можуть підтримувати розвиток своєї дитини, розуміючи її унікальні відмінності та сильні сторони, будуючи міцні стосунки між батьками та дитиною, а також застосовуючи неагресивні стратегії виховання для управління фрустрацією та агресією. Беручи активну участь у розвитку своєї дитини, батьки можуть зробити значний внесок у її прогрес і загальне благополуччя.
Слухачі дізнаються про важливість залучення сім'ї до розвитку дитини. Зокрема вони зрозуміють, чому залучення батьків має вирішальне значення, переваги залучення сім'ї та стратегії розширення можливостей батьків у цьому процесі. Доповідь підкреслить важливість неагресивного батьківства та надасть практичні приклади того, як реагувати на "проблемну поведінку".
Лекція буде корисною для батьків дітей з аутизмом, а також для фахівців, які працюють з дітьми з аутизмом.
19:00-20:00
Анна Дерюга, доросла аутистка, адміністраторка груп "Спитай аутиста" та "Аутизм по-дорослому"
День 9
10:00-11:00
Ярослава Худенко, психолог, DIR-експерт, член УАФС
Тамара Наук, психолог, танцювально-рухова терапевтка, плейбек-практик, ко-тренерка груп підтримки за програмою "Діти та війна", досвід роботи з нейрорізноманітними людьми понад 10 років
Групова активність в рамках плейбек-театру як поле для розвитку дорослих нейрорізноманітних людей
Як використати можливості для розвитку функціональних емоційних здібностей дорослих, які надає групова робота над плейбек-перформансом?
Аналіз процесів групової динаміки та вправ, спрямованих на зміцнення саморегуляції, якості контакту та взаємодії, вирішення соціальних задач, символічного та логічного мислення
Мистецтво імпровізації – мистецтво життя
Слухачі дізнаються про вже існуючі театральні практики, які надають широкі можливості для розвитку нейрорізноманітних людей. Буде корисно батькам нейрорізноманітних людей, фахівцям (як DIRFloortime, так і інших напрямків), які працюють з нейрорізноманітними людьми та їхніми сім'ями, педагогам, які зацікавленні у втіленні інклюзивних проєктів.
11:00-12:00
Олександра Генделєва та Валерія Костецька, медичний психолог, дитячий психолог, спеціалісти DIRFloortime
Чи хоче дитина спілкуватись з іншими?
Причини складнощів
Розвиток комунікації з однолітками через призму Флортайм-підходу (Погляд та досвід Флортайм спеціалістів)
Як допомагати дитині бути успішною в комунікації – стратегії для батьків
Слухачі дізнаються про організацію занять у групі у підході Флортайм, батькам буде корисно послухати як вони можуть підтримати дитину у комунікації з однолітками, як створити безпечне і підтримуюче середовище для розвитку взаємодії.
12:00-13:00
Оксана Вишневецька, дефектолог, тифлопедагог, спеціаліст DIRFloortime 203 рівня, член УАФС ДІРФЛОРТАЙМ УКРАЇНА
Афект – що це і який він може бути;
З чого зароджуються стосунки;
Комунікація – розширення та ускладнення за допомогою афекту;
Розвиток мовлення – з чого почати.
Доповідь буде корисна як батькам, так і фахівцям-початківцям. Дуже важливо дати зрозуміти батькам, що саме емоційний фон стосунків відіграє величезну роль для розвитку малюка. Те, що транслюють дорослі у взаємодіїї з дитиною, має зацікавлювати, спонукати дитину до подальших дій. Саме пробудження інтересу до навколишнього, пізнання нового, власні досліди та досягнення, які відбуваються в процесі взаємодії з батьками, дають можливість розвиватися.
День 10
18:00-19:30
Розмарі Вайт, ерготерапевт, DIR-експерт, senior faculty у Profectum
Цілі літнього табору DIRFloortime, тренування флортаймерів, підтримка для учасників табору та фахівців у моменті, рефлексивна супервізія кожного ранку.
Важливість рефлексивної супервізії для підтримки флортаймерів
Способи підтримки взаємодій з однолітками у моменті
Вирішення конфліктів з фокусом на зв’язок “мозок-тіло”, щоб перейти від стану, коли тобою керує тіло, до усвідомленого стану
Динаміка розвитку стосунків між однолітками протягом чотирьох тижнів табору
Ця презентація буде корисною для батьків, а також учителів, спеціалістів – як для тих, хто вже знайомий із DIR, так і для тих, хто тільки знайомиться з моделлю.
19:30-20:30
Анжела Заєць, клінічний психолог, гештальт терапевт і супервізор, DIR-експерт, керівник Флортайм центру (Київ), президент УАФС ДІРФЛОРТАЙМ УКРАЇНА
Більшість суспільства перебуває в омані стосовно суті DIRFloortime.
Важливість свободи для розвитку дитини, для створення здорових стосунків.
Важливість структури для розвитку дитини, для створення здорових стосунків.
Як саме дорослі можуть знайти та підтримувати баланс.
21:00-21:30